Eskişehir Turu (Kurban Bayramı Özel)

HAREKET SAATLERİ

SARAY : 00:30

KAPAKLI : 00:45

Ç.KÖY : 01:00

ÇORLU : 01:45

SİLİVRİ : 02:30

Sizleri otobüsümüzle firmamızın belirlediği yerlerden alarak yola çıkıyoruz.

Sabah saatlerinde Porsuk çayı kenarında kurulmuş 19 Yüzyıl Osmanlı mimarisi ile yeni modern Avrupa mimarisini birlikte sunan Eskişehir’e ulaşıyoruz. Yol üzerinde serbest olarak alacağımız kahvaltının ardından Yunus Emre ve Nasrettin Hoca gibi tarih sahnesinde önemli yeri bulunan kişileri yetiştiren Eskişehir’i tanımaya Devrim arabasıyla başlıyoruz. Daha sonrasında tarihi Odunpazarına geçiyoruz. 19. YY Osmanlı ahşap mimarisinin en güzel örneklerini görebileceğimiz Konakların arasında uzanan Arnavut kaldırımlı sokaklarda yürüyüşümüzü yaptıktan sonrasında 1525 yılında yaptırılan Kurşunlu Camii ve külliyesini gezmeye başlıyoruz Cami, Medrese, Kervansaray, Sıbyan Mektebi, Şadırvan ve Lületaşı Müzesini ziyaret ettikten sonra Koruma altına alınmış olan evlerin arasında dolaşarak ve fotoğraf çekerek Beyler sokağından Atlıhan Kapalı Çarşısına geçiyoruz Lületaşının ustaların ellerinde nasıl şekillendiğini görme şansı buluyoruz. Ardından Prof. Dr. Yılmaz Büşükerşenin'in Eskişehir Büyük Şehir Belediyesine bağışladığı, tarihi karakterler , yerli ve yabancı ünlü isimlerin, Atatürk’ün ve ailesinin, yerli ve yabancı devlet adamlarının, medya mensuplarının ve sporcuların canlı hissi veren heykellerin bulunduğu Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesini dolaşıyoruz. Odunpazarı gezimizi bitirdikten sonra Eskişehir’in en büyük parkı olan Sazova Bilim Sanat ve Kültür parkını gezmeye başlıyoruz. Sizleri büyüleyecek olan Sazova Bilim Sanat ve Kültür parkında Kalyon Gemisi, Bilim Deney Merkezi ve Uzayevi, Eti Su Altı Dünyası ve Masal Şatosunu ziyaret edebilirsiniz. Son olarak porsuk nehri etrafında konuşlanan, Viyana sokaklarını aratmayan meşhur Adalar bölgesine geçiyoruz. Bu bölgede dileyen misafirlerimiz tekne turlarına katılabilir, dileyen misafirlerimiz porsuk kenarında çayını kahvesini yudumlayabilir. Verilen serbest vaktin ardından Kapaklı’ya doğru yola çıkıyoruz. Yolculuğumuzun ardından, Siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakarak, bir sonraki turumuzda yeniden görüşmek üzere vedalaşıyoruz.